tisdag 24 mars 2009

TBE

Förra sommaren skaffade Jag och Hannes ett underbart litet sommarställe ute på en trevlig ö i roslagen. Det är lagom avstånd till både affär och havet. Det finns en hel del att åtgärda dock, dels trädgården som inte har blivit skött på ett antal år och lite grann runtom huset. Vi längtar verkligen att få åka ut snart, men det finns ju andra saker man borde tänka på innan sommaren står i blom. Ta dessa hemska små fästingar som härjar i gräs och buskar. Ja så i dag skall jag träffa min läkare för att få min första av tre TBE vaccination. Och jag råder alla som skall vistas runt roslagen och vaxholm i sommar att vaccinera sig.

2 kommentarer:

  1. Bra att ni gör det. Då hinner ni få två av tre sprutor för midsommar, och har ett gott skydd. Och - på vår ö har inte så många blivit smittade av TBE hittills. :-)

    SvaraRadera
  2. Hemskt med dessa små kryp. har varje sommar sedan 94 vistats på södertörn, där det finns massor av krypen, men har tack o lov undvikit smitta, fast jag borde nog vaccinera mig jag med!

    SvaraRadera