fredag 13 mars 2009

Morgontidnings tjuvar

Så va man upp tidigt i ottan som vanligt för att förgylla alla morgontrötta medmänniskor med morgontidningen. Extra tungt är det på fredags morgonen då alla tidningar är betydligt tjockare. På denna trakt har jag inte någon kändis. Men jag kan berätta att jag delat till några som tex Carl Cederskiöld,Harriet Andersson,Mauro scocco,Staffan Strand,Lars Adaktusson för att nämna några. Hur som helst så sprang jag upp på döbelnsgatan stressad och varm som en ost i solen. Mot slutet av Dödelnsgatan kommer jag ut från en port och va skådar jag om inte en massa tidningar på den blöta marken. Ja det må vara så att en och annan tidning blir tagen men man behöver ju inte dra med sig en hel drös från vagnen bara för att ta en DN,SVD.
Det vart till att ta upp dessa snöblöta och grusiga tidningar lägga dem i vagnen för att sedan fortsätta utdelningen. Jag tycker bara synd om de prenumeranter som fick sina tidningar för sent. Jag fick helt enkelt ta mig till filialen och hämta upp nya tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar