torsdag 28 januari 2010

Brunnsgatan

I år har det verkligen varit lite udda och märkligt och någonting jag aldrig märkt av tidigare. Johannes min kille har berättat för mig eftersom jag har varit bosatt i London en längre tid, att snöröjningen inte sköts av stockholm stad längre. han berättade att det sköts av stockholm entreprenad. Häpen och med gapande mun såg jag nog rätt dum ut. Ahh tänkte jag och trodde att det skulle skötas lika bra. Men ack va fel tog, det har nog varit det sämsta jag skådat på väldigt länge. Dålig plogning av både gator och trottoarer. Men herre min skapare det går ju inte att ta sig fram som en normal individ utan att halka till och göra sig lustig inför andra.
Ja som en del vet så jobbar jag som morgontidningsbud och det är ju inte heller det enklaste i sådana omständigheter som is och snö. Jag syftar mest nu på vad som hände i onsdags natt. jag delade som vanligt och kommer då fram till Brunnsgatans nedre del som vätter mot Birger jarls gatan. I mitten av denna lilla gatstump flyger jag ed all kraft upp i luften vagnen ut på gatan och tidningarna jag hade i handen flög sin väg. Jag landar så olyckligt att jag sträcker min hälsena. Väl uppe på benen för att hämta vagn och blöta tidningar fortsätter jag min kamp för att avsluta passet. Ont som s&%¤n men tänker inte mer på det. Kommer fram till jobbet och skriver en olyksfalls rapport. Envis som jag är fortsätter jag att jobba dagen efter och det skulle jag nog inte ha gjort för nu värker det och ömmar som aldrig förr. Jja det blir till att bli hemma för att kurera sig. I skrivandets stund funtar jag på att anmäla fastihets ägaren för att det inte har skottat och sandat ordentligt. Så va nu försiktiga ute på våra gator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar